Entrada destacada

Por a la poesia? (cliqueu)

Hi ha moltes persones a les quals els fa una certa temença llegir poesia per por de no entendre el que vol transmetre o no saber copsar la...

dimarts, 20 de juny del 2017

Taller de poesia a l'escola

Fa uns dies, a l'escola Sant Jaume - Les Heures de Lleida, vaig fer un taller de poesia als nens de 5è i 6è curs. Vaig explicar-los que és per mi la poesia: un mitjà d'expressió immens, il·limitat i lliure. Com els pot anar de bé deixar-ho anar tot en un paper en blanc, com poden jugar amb els cal·ligrames, com poden crear, en definitiva, art amb les paraules.
La paraula taller em transporta a un lloc màgic, amb un petit llum càlid,  ple d’eines on passen les hores,  els minuts i els segons o més aviat, tots aquests, volen…. En acabar i abans de sortir del nostre talleret, que per una estona va ser com el d'en Geppetto, però ple de paraules en lloc de joguines de fusta, els vaig demanar que cadascú escrivís en un paper una paraula que fes referència a una cosa que els hi encantés o bé que els entristis molt.  Amb aquestes paraules, em tancaria al talleret per escriure’ls una poesia per la classe on cada nen hi tingués el seu petit lloc.

Les paraules de la classe de 5è van ser:

somriurecompanysfamíliaamistatfelicitatamorviureballarpatinarmúsicapilotanatura
cavallsXispi (mascota) Pipo (mascota), animalsguerraràbiainsultsque es peguicompartir.

El resultat:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Vinga parlem-ne!